NewsletterFacebook

EUROSHORTS Amerykański Film Reklamowy 2014

Amerykański Film Reklamowy 2014 to już dwudziesta trzecia taśma pokazująca wybitne dokonania artystyczne w amerykańskiej reklamie.

W tym roku największe uznanie ponad 400 osobowego jury zyskał film Podział epicki, reklamujący ciężarówki Volvo, przygotowany przez agencję Forsman & Bodenfors i wyreżyserowany przez Andreasa Nilssona z Folke Film.

Najlepszą kampanią okazała się kampania Old Spice złożona z trzech reklam (Ciągły prysznic, Arbuz i Architekt), w  reżyserii Steve’a Rogersa, wyprodukowana przez studia: Biscuit Filmworks i Revolvera dla agencji Wieden+Kennedy.

Wyróżnienie kuratora pokazu otrzymał film Spójrz do wnętrza: Mick Ebeling (dla Intela) przygotowany przez agencję Venables Bell & Partners, w reżyserii Micka Ebelinga and Lucy Walker.

Wśród wyróżnionych znaleźli się:

STUDIA FILMOWE: MJZ (9 wyróżnień), Folke Film (6 wyróżnień), Biscuit Filmworks, Furlined i Park Pictures (po 4 wyróżnienia), Epoch Films i Smuggler (po 3 wyróżnienia).

REŻYSERZY:  Andreas Nilsson (6 wyróżnień), Ted Pauly (4 wyróżnienia) Nicolai Fuglsig i Martin De Thurah (po 3 wyróżnienia).

AGENCJE REKLAMOWE: najlepsza była agencja Wieden+Kennedy, której 14 filmów zostało włączonych do pokazu, druga była BBDO New York (8 wyróżnień), Forsman & Bodenfors (6 wyróżnień), Droga5 (5 wyróżnień) i Barton F. Graf 9000  (4 wyróżnienia).

Premiera taśmy odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i wzięło w niej udział ponad 2000 twórców i producentów reklamy w USA.

Więcej o pokazie można przeczytać na stronie: www.aicpawards.com